Wyrabiane przez Iveco jednostki napędowe Cursor są 6-cylindrowymi silnikami rzędowymi o subtelnej konstrukcji z wysokociśnieniowymi pompo-wtryskiwaczami, a także turbosprężarkami o zmiennej geometrii dolotu VGT (poza silnikami o mocy 310 KM i 480 KM, w których wykorzystano turbosprężarkę z turbiną o stałej geometrii z zaworem upustowym). Silniki te uzyskują maks. moment obrotowy przy niedużych obrotach na minutę, przy czym stały moment obrotowy zachowują w znacznym zakresie obrotów. Elastyczność silników Cursor gwarantuje znakomity komfort podróży, znakomite osiągi i znikome zużycie paliwa, i przy tym wszelkie wersje mogą osiągać parametry normy czystości spalin EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), nawet bardziej wymagające od normy czystości spalin Euro V.
Jednostki napędowe Cursor gwarantują wysoką niezawodność, nawet przy rzadszych przeglądach serwisowych (co 150 tys. km). Dzięki technologii Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) nie mamy do czynienia z powracaniem gorących gazów wydechowych z powrotem do komory spalania.
Silnik Cursor 8
Pojemność skokowa 7790 cm3, rzędowy, 6-cylindrowy jest osiągalny w trzech wariantach mocy:
310 KM z turbiną o stałej geometrii a także zaworem upustowym
330 KM z turbiną o zmiennej geometrii (VGT), a także
360 KM z turbiną o zmiennej geometrii (VGT)
Silnik Cursor 8, o mocy 360 KM daje maksymalny stały moment obrotowy wynoszący 1,500 Nm w zasięgu do 1125 obrotów na minutę do 1685 obrotów na minutę.
Silnik Cursor 10
Pojemność skokowa 10308 cm3, rzędowy, 6-cylindrowy jest osiągalny w dwóch wariantach mocy: 420 KM, a także 450 KM
Obydwa silniki mają turbosprężarkę o zmiennej geometrii dolotu (VGT). Silnik Cursor 10, o mocy 450 KM, zapewnia maksymalny stały moment obrotowy wynoszący 2100 Nm w obrębie do 1050 obrotów na minutę do 1.550 obrotów na minutę.
Silnik Cursor 13
Pojemność skokowa 12880 cm3, rzędowy, 6-cylindrowy jest dostępny w trzech wariantach mocy:
480 KM z turbiną o sztywnej geometrii oraz zaworem upustowym.
500 KM z turbiną o zmiennej geometrii (VGT), a także
560 KM z turbiną o zmiennej geometrii (VGT).
Silnik Cursor 13, o mocy 560 KM, spełniający kryteria normy emisji spalin Euro V, zapewnia maksymalny stały moment obrotowy sięgający 2500 Nm w zasięgu do 1000 obrotów na minutę do 1575 obrotów na minutę.